Ako odstránime problém so spotrebou oleja?

Existuje len jediný spôsob, ako účinne a úplne odstrániť nadmernú spotrebu motorového oleja v motoroch TSI/TFSI.

Je nevyhnutné vykonať komplexnú renováciu motora s výmenou chybných piestov za piesty tretieho generácie, ktoré vyrába výhradne spoločnosť Kolbenschmidt.

Tento nemecký výrobca vyrába piesty pre väčšinu európskych automobilov, vrátane značiek Volkswagen, Audi, Seat a Skoda.

TSI
casti EA888

Počas takéhoto remontu je tiež nevyhnutné opraviť opotrebované vložky valcov, vymeniť ojničné ložiská, zregenerovať hlavu valca a nainštalovať nové všetky pohonné súčasti rozvodového mechanizmu a všetky tesnenia a simeringy, ktoré musia byť demontované počas opravy.

Všetky ostatné spôsoby opravy nezaručujú, že sa problém nevráti veľmi rýchlo.

Ak uvažujete o oprave svojho vozidla s problémom spotreby oleja, prečítajte si celý náš článok.

Predtým, než si vyberiete vykonávateľa takejto vážnej opravy, spýtajte sa, akú záruku získate, prečítajte si recenzie klientov, ktorí využili služby vo vybranom servise a prešli aspoň 50 tisíc km. Je tiež dobré zistiť, aké sú používané diely v servise, akú má výbavu a aké má skúsenosti.

Auto servis VAG Expert
obrábanie motorov v autoservise

Oprava motora je ako operácia na otvorenom srdci; dobre ju vykonávajú len niekoľkí kardiológovia v špecializovaných klinikách a nie lekári prvého kontaktu.

Podobne ako aj najlepší lekár by nevykonal operáciu bez potrebného zázemia, aj veľmi dobrý mechanik nie je schopný riadne vykonať opravu motora bez potrebných strojov a zariadení. Preto sa nechajme ísť to ako vo slávnom porekadle "operácia sa podarila, ale pacient nevydržal"

Vzhľadom na vysoký dopyt po takejto službe v Poľsku vzniklo mnoho firiem, ktoré sa snažia opraviť problém oleja v motoroch TSI/TFSI. Snažia sa získať zákazníkov neznáme dielne ponúkajú najčastejšie opravu oveľa lacnejšie ako náklady na samotné diely, ktoré údajne vymenia. Bez ohľadu na to, že vo väčšine týchto dielní neobdržíte faktúru ani záruku na vykonanú opravu; určite nevymenia všetky diely, ktoré treba vymeniť počas opravy.

Mechanici ponúkajúci lacnú opravu TSI väčšinou vôbec nemenia piesty, ale staré upravujú. Táto úprava spočíva v rozširovaní drážok v opotrebovanom pieste pre širšie tesnenia, čo údajne vyrieši problém zbierania oleja z valca. Ak sa takýto postup podarí (piest sa nepoškodí počas rozširovania a drážka nebude príliš veľká), môže čiastočne vyriešiť problém na chvíľu. Čiastočne, pretože hneď po takejto oprave motory spotrebúvajú od 0,2 do 0,5 litra oleja na tisíc kilometrov. (takže sa zmestia do tolerancie, ktorú povoluje výrobca, takže nemôžete obviniť z nesprávnej opravy). Na chvíľu, pretože po prejdení 20 až 50 tisíc km problém sa vracia, pretože sa tesnenia začnú zapáliť. Často dochádza aj k prasknutiu takýchto oslabených piestov počas opravy.

Niektoré dielne menia piesty pomocou lacných náhradných dielov, ktoré sú k dispozícii v automobilových veľkoobchodoch už niekoľko rokov. Takéto riešenie je lepšie ako upravovanie opotrebovaných piestov, ale bohužiaľ tiež neodstráni problém úplne a navždy. Žiadne z lacných náhradných dielov nie sú piesty tretej generácie s vylepšenou konštrukciou. Okrem toho väčšina mechanikov inštaluje nové alebo rozšírené piesty do bloku s opotrebovanými valcami, čo je zásadná chyba. Takúto opravu nie je možné nazvať opravou motora.

Ako vykonávame opravu? Popis postupnosti činností.

Motor vyberieme z vozidla a potom odstránime všetky súčasti ospravedlnenia. Samotný stĺpec motora (blok s hlavou a misou) sa rozoberá na základné časti.

TFSI EA888
Scrap motor TFSI

Odstránime všetky tesnenia, simeringy, ložiská a piesty. Tieto súčasti nikdy nevyužívame pri opätovnom montáži do opraveného motora. Vždy používame nové.

Všetky ostatné časti sa predmyjú a potom sa dostávajú do ultrazvukovej umývačky, kde sú dôkladne a presne vyčistené od všetkých nečistôt pomocou kavitácie technológie s využitím ultrazvukových vĺn. Táto moderná metóda umývania zabezpečuje dokonalé vyčistenie všetkých častí motora aj na najmenej prístupných miestach, ako sú olejové, sacie a výfukové kanály, a nezpôsobuje poškodenie alebo poškriabanie.

Po takomto vyčistení nasleduje dôkladné preskúmanie, presný meranie a posúdenie opotrebenia a stavu a verifikácia častí určených na opätovné použitie. Blok a hlava motora sú skúmané na tesnosť olejových a vodných kanálov. V prípade zistenia netesnosti v dôsledku prasklín sa hlava alebo blok hodí len na výmenu. V motoroch TSI sa takáto situácia vyskytuje veľmi zriedka, len v prípade vonkajších mechanických poškodení (po nehode) alebo poškodení po neúspešných pokusoch o opravu.

Potom sa blok rozširuje

a honuje sa, aby sa dosiahol priebeh a gładkosť valca ako v novom motore.

V nasledujúcej fáze je blok motora plánovaný

, a ešte raz sa omyje ultrazvukovo. Kľukový hriadeľ sa meria a skúma sa na opotrebenie a testuje sa a vyvažuje sa počítačovo, a potom sa honuje. Ak testy neprejdú, vymenia sa. Hlava motora sa plánuje, frézujú sa sedlá ventilov brúsené alebo vymieňajú sa ventily, a inštalujú sa nové vodítka a tesniace kroužky. Po celom procese sa kontroluje tesnosť kanálov sacieho a výfukového systému. Počas montáže motora používame výhradne originálne diely od firiem vyrábajúcich pre koncern VAG. Nešetríme na detailoch. Vymieňame všetky opotrebované súčasti a tie, ktoré by sa mali vymeniť podľa servisných pokynov výrobcu. Všetky opravy vykonávame podľa pokynov, používame príslušné náradie a špecializované prístroje odporúčané výrobcom.

Vo všetkých motoroch TSI a TFSI meníme piesty s kroužkami, používajúc nové piesty 3. generácie. Vymieňame všetky skrutky, tesnenia, zátky, ktoré konštruktér vozidla odporúča vymeniť počas opravy motora.

Ako to robíme?

Pozrite si video, ako vykonávame opravu motora TSI / TFSI.


© 2024 Autorom a vlastníkom tejto webovej stránky je Vag-Expert